Vi på Assistanskompaniet arbetar alltid utifrån våra kunders perspektiv och önskemål.
Vi arbetar utifrån våran värdegrund:
Vi arbetar nära våra kunder, vi är tillgängliga och synliga samt väl insatta i våra kunders situation och assistans.
Vi arbetar utifrån att alla människor har lika värde.
Transparens i allt vi gör. Vi vill ge våra kunder stor insyn i vårt företag eftersom vi tror på ärlighet.
Vi strävar alltid efter att vår assistans ska ha högsta kvalitet.
Söker du ett assistansbolag som är personligt, med anpassad assistans efter dina önskemål?
Vi vet att alla är unika med olika behov och önskningar!
Vi vet att det inte är lätt med assistans därför förklarar vi enkelt hur du går till väga om du önskar ansöka assistans eller vill byta assistansbolag.
Steg 1 -Samtal
Kontakta marknadskoordinator Susanne Chermat för att få veta mer om vad Assistanskompaniet kan erbjuda.
susanne.chermat@
Steg 2 - Träff
För att enkelt gå igenom vad Assistanskompaniet erbjuder bokar vi in en träff, du väljer om du vill ses på kontoret, hemma hos dig eller på stan över en fika. Du får möjlighet att berätta hur och vad du vill ha hjälp med kring din assistans.
Steg 3 - Erbjudande
Vi har tre avtal som presenteras vid träffen. Du väljer avtalet som passar dig beroende på hur involverad du vill vara i assistansen. Du kan välja att sköta det mesta kring din assistans själv eller lämna över ansvaret till oss.
Steg 4 - Betänketid
Vi ger dig betänketid att tänka igenom för och nackdelar. Vi vet att det inte är ett enkelt beslut och finns tillgängliga för funderingar som kan dyka upp på vägen.
Steg 5 - Beslut
När du tänkt igenom ditt beslut och är redo att byta/ansöka om assistans är det dags för en uppstartsplan där vi kommer överens om vem som gör vad. Det är en del praktiska saker och vi hjälper dig med allt du önskar.
Assistansen ska vara flexibel och kunna följa dig i vardagen så att du kan leva ett fritt och självständigt liv utefter självbestämmande
Vi har lång erfarenhet av nyansökningar och överklagan
För att se hur vi uppfattas som assistansbolag gjorde vi en kundenkät under våren 2020 –pågående. Vårt samlade betyg på kundnöjdhet är 4,2 av 5 möjliga. Ett betyg vi är stolta över men vi strävar alltid efter att bli ännu bättre.
99%
procent av kunderna tycker att de får assistans på alla sina beviljade timmar.
92%
procent av kunderna är nöjda med sin assistans.
91%
procent av kunderna skulle rekommendera Assistanskompaniet.
45%
procent av kunderna har haft samma assistent fem år eller längre.
Vi arbetar med ett kvalitetsledningssystem som uppfyller kraven i SOSFS 2011: (S) Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd och ledningssystem för kvalitet i verksamhet enligt SoL, LVU, LVM, LSS och Lex Sarah. Vårt kvalitetsledningssystem är ständigt pågående och ett levande system för att bidra till ständiga förbättringar och säkerställande att vi håller uppsatta kvalitetsmål. Genom vårt arbete med detta fångas information upp för att åtgärda, förbättra och utveckla vårt assistansbolag.
Arbeta med oss
Aktiviteter & utbildningar