Välj rätt assistansbolag

Vi på Assistanskompaniet arbetar alltid utifrån våra kunders perspektiv och önskemål. Med lång och gedigen erfarenhet sedan 1990-talet av assistans enligt LSS känner vi oss trygga med att säga att ”vi vet vad vi pratar om”. Personlig assistans hos oss utgår från våra kunders behov och önskemål. Våra kunder avgör vilken engagemangsnivå de vill ha från oss. Våra assistenter är lika viktiga för oss som våra kunder.

Den värdegrund vi arbetar utifrån är:

Närhet – vi arbetar nära våra kunder, vi är tillgängliga och synliga samt väl insatta i våra kunders situation och assistans.

Respekt – vi på Assistanskompaniet arbetar utifrån att alla människor har lika värde.

Leverans – vi strävar alltid att vår assistans håller högsta kvalitet.

Öppenhet – transparens i allt vi gör, vi vill ge våra kunder stor insyn i vårt företag eftersom vi tror på ärlighet.

 

För att se hur vi uppfattas som assistansbolag gjorde vi en kundenkät under våren 2017. Vårt samlade betyg på kundnöjdhet är 4,2 av 5 möjliga. Ett betyg vi är stolta över men vi strävar alltid efter att bli ännu bättre.

  • 90 procent av våra kunder är nöjda med samarbetet med sin verksamhetsledare.
  • 92 procent av kunderna är nöjda med sin assistans.
  • 83 procent av kunderna är nöjda med den introduktionen som vi ger till nyanställda assistenter
  • 45 procent av kunderna har haft samma assistent fem år eller längre.
  • 91 procent av kunderna skulle rekommendera Assistanskompaniet.
  • 99 procent av kunderna tycker att de får assistans på alla sina beviljade timmar.

 

För att få driva ett assistansbolag måste man uppfylla ett antal stränga kriterier vilket Assistanskompaniet gör. Assistanskompaniet är godkända av Socialstyrelsen och är licenserad anordnare av personlig assistans. Från och med 1 januari 2011 måste verksamheter som bedriver personlig assistans ansöka om tillstånd från Socialstyrelsen. Tillståndsplikten är en följd av ändringar i lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Vi välkomnar Socialstyrelsens initiativ och tycker det är bra att det ställs krav på företag som är verksamma inom personlig assistans.

Vi arbetar med ett kvalitetsledningssystem som uppfyller kraven i SOSFS 2011: (S) Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd och ledningssystem för kvalitet i verksamhet enligt SoL, LVU, LVM, LSS och Lex Sarah. Vårt kvalitetsledningssystem är ständigt pågående och ett levande system för att bidra till ständiga förbättringar och säkerställande att vi håller uppsatta kvalitetsmål. Genom vårt arbete med detta fångas information upp för att åtgärda, förbättra och utveckla vårt assistansbolag.



Kontakt:

info@assistanskompaniet.se

Magnus Ekqvist

VD och grundare

AKTUELLT

Är du nyfiken på hur vi jobbar dagligen? Vad vi tycker och vad vi gör? Vilka vi är? Följ oss då på Facebook och Instagram där vi heter Assistanskompaniet.

JOURTELEFON

För våra kunder och anställdas trygghet och säkerhet. Nås alla dagar kl 17.00-08.00 samt helger 076-175 99 07

WP-Backgrounds by InoPlugs Web Design and